HART op reis – Zuid Afrika (13) – Augrabisch Falls

27 oktober 2015 - Upington, Zuid-Afrika

24 oktober

In Augrabisch National Park stort de Oranjerivier zich als een donderende waterval door een nauwe kloof.  Door de droogte staat het peil laag, maar het blijft nog steeds een indrukwekkend schouwspel. Prima camping en een vogelparadijs. We zien Ibissen, weaverbirds, de Pale-winged starling, de Lilac breasted Roller en de Hoopoe. Op de grasvelden springen tientallen Dassies rond. Grootste irritatie zijn de honderden muskieten en kleine vliegjes, die in mijn oren en neus kruipen en achter mijn zonnebril gaan zitten. Ik word er gestoord van. ‘Ga jij voor lul lopen Rina?’ vraagt Ad als ik voorstel om zo’n netje te kopen. Hij is het niet van plan. Ik wel, ik ben die schaamte allang voorbij. Het past prima onder mijn tropenhoed en als ik de voile opkrul over de randen, ben ik net Beatrix op Prinsjesdag. Uiteindelijk zwichten we alle vier.

De hitte nekt ons, het is te heet om iets te ondernemen. Zelfs de Tom Tom is er vanmorgen mee opgehouden met de mededeling: ‘navigatie kan niet geladen worden vanwege de warmte’. We hangen wat rond in het zwembad en doen een middagdutje in de tent. Als we rond vier uur het restaurant met airco binnenvluchten voor een koud biertje geeft de buitenthermometer 43 graden aan.

1. Wil en john:
    27 oktober 2015
    Nou nou dat lijkt er op. Jullie kunnen zo naar prinsjesdag Ik zou deze hoed maar goed bewaren mooie foto's. Elke keer weer een verrassing. Nog veel plezier en verder nog een goede reis groetjes John en Wil